Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2016

THE NATIVITY OF JESUS

Η Γέννηση του Χριστού... τοιχογραφία από το ναό της Περιβλέπτου στο Μυστρά , 14ος αιώνας

Καὶ ἔτεκεν τὸν υἱὸν αὐτῆς τὸν πρωτότοκον, καὶ ἐσπαργάνωσεν αὐτόν,
καὶ ἀνέκλινεν αὐτὸν ἐν τῇ φάτνῃ,
διότι οὐκ ἦν αὐτοῖς τόπος ἐν τῷ καταλύματι. (Λουκ. β,7) 

Στην ορθόδοξη αγιογραφία η φάτνη εικονίζεται μέσα σε σκοτεινό σπήλαιο. Με μαύρο χρώμα συμβολίζεται ο κόσμος, ο οποίος ήταν σκοτισμένος από την αμαρτία και φωτίζεται τώρα, με το φως του Χριστού.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
MERRY CHRISTMAS

Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

ΠΡΟΒΑ ΜΠΑΛΕΤΟΥ

The Rehearsal... oil on canvas 46 X 61 cm - 1873-78
by Edgar Degas (1834-1917) Fogg Art Museum, Cambridge (Massachusetts)


O Γάλλος  ιμπρεσιονιστής ζωγράφος Έντγκαρ Ντεγκά (1834 - 1917) 
παρακολουθώντας τις πρόβες του μπαλέτου είχε την ευκαιρία να βλέπει σώματα από όλες τις πλευρές, στις πιο ποικίλες στάσεις. Κοιτάζοντας τη σκηνή από ψηλά έβλεπε τις μπαλαρίνες να χορεύουν ή να ξεκουράζονται σε στάσεις άκομψης χαλάρωσης, εξουθενωμένες, με τα χαρακτηριστικά τους χαλαρά, στερημένες από κάθε ερωτική ή άλλου είδους χάρη. Μελετούσε έτσι την περίπλοκη προοπτική και την επίδραση του σκηνικού φωτισμού στο πλαίσιο της ανθρώπινης μορφής. Δεν τον ενδιέφεραν οι χορεύτριες επειδή ήταν όμορφα κορίτσια. Τον άφηναν αδιάφορο οι αλλαγές στη διάθεση τους. Τις κοίταζε με την απαθή αντικειμενικότητα με την οποία οι ιμπρεσιονιστές κοίταζαν το τοπίο γύρω τους. Εκείνο που τον ενδιέφερε ήταν η αλληλεπίδραση του φωτός και της σκιάς πάνω στην ανθρώπινη μορφή κι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσε να δώσει την αίσθηση της κίνησης ή του χώρου. Ήθελε να «πιάσει» αυτό που το κοινό δεν μπορούσε να δει. Συλλάμβανε μια τυχαία πόζα αναδημιουργώντας μια στιγμή στο χώρο, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα γλυπτά του. «Είχε μάτι χορογραφικό και κινηματογραφικό μαζί.»