Σάββατο, 1 Ιουνίου 2013

ΟΙ ΜΟΥΣΕΣ

The Muses ...  1893  -  oil on canvas 171.5 X 137.5
 By Maurice Denis (1870-1943)  -  d' Orsay Museum Paris
 Ένα από τα διασημότερα και πιο υποβλητικά έργα του Γάλλου εμπρεσιονιστή ζωγράφου Μορίς Ντενί, στο οποίο φαίνεται η έντονη επιρροή του ζωγράφου στην τεχνοτροπία του συνθετισμού . Με αφαιρετική διάθεση ο ζωγράφος αποτυπώνει μια σκηνή καθημερινής ζωής τόσο πολύ απλοποιημένη που ξεφεύγει από κάθε πραγματικότητα. Μέσα σε μια σχεδόν μαγική  ατμόσφαιρα, οι μορφές φαίνονται ακινητοποιημένες σε απόλυτα μελετημένες στάσεις κάτω από τις αφύσικες σιλουέτες των  δέντρων. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το χώμα με τα πεσμένα σκόρπια φύλλα που μοιάζει περισσότερο με χαλί παρά με πραγματικό έδαφος. Ο Μορίς Ντενί μαζί με τον Πολ Σεριζιέ, θεωρούνται οι κύριοι θεμελιωτές της ομάδας των ναμπί (προφήτες), όπου με προσωπικές µεταφορές και σύµβολα εικαστικής έκφρασης, προετοίµασαν την ανάπτυξη της αφηρηµένης τέχνης του 20ού αιώνα.

6 σχόλια:

  1. Nice post, Mystelio!! Maurice Denis's work is very beautiful and interesting. Thanks for the information and have a nice weekend!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενας παράδεισος τέχνης και εικαστικής γοητείας είναι εδώ!!είδα τισ πιο πρόσφατες αναρτήσεις σας και είναι όλες με απίστευτη επιμέλεια!!γράφτηκα για να σας παρακολουθώ και σας περιμένω και στο δικό μου μπλόγκ ποίσης,ονείρων και μουσικής!Καλό μήνα και καλό βραδάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ αγαπητέ μου φίλε για τα εγκάρδιά σου σχόλια στο μπλόγκ μου.Χάρηκα πολυ που θα τα λέμε μέσα απο τα μπλόγκ μας!!Νάσαι καλά πάντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είχε περαστεί διπλό το τελευταίο σχόλιο στο μπλόγκ σου γιαυτό το αφαίρεσα.Και επι τη ευκαιρία να σου πώ ότι με μεγάλη χαρά θα είμαι συνοδοιπόρος σε τέτοιο ιστολόγιο σαν το δικό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μου θυμίζει το άλυτο ζήτημα του αν η ασπρόμαυρη φωτογραφία είναι αισθητικά ανώτερη από την έγχρωμη...
    Ξενούδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι έγινες φίλε μου ταξιδευτή και συνοδοιπόρε??χάθηκες...σου έχω νέο post..όταν έχεις την διάθεση και τον χρόνο πέρνα απο το μπλόγκ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή