Σάββατο, 29 Δεκεμβρίου 2012

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΟΥ ΛΙΒΑΔΙΟΥ

Madonna with the Christ Child and Saint John the Baptist...
Madonna del prato (Madonna of the Meadow) or Madonna del Belvedere 
(after its long residence in the imperial collection in the Vienna Belvedere).
 BY RAPHAEL SANZIO - 1506 - Oil on board 113 X 88 cm
Movement : High Renaissance 
   Kunsthistorisches Museum - Vienna.
.
Μία πολύ εντυπωσιακή ελαιογραφία πάνω σε ξύλο μεγάλων διαστάσεων με έντονη μνημειακή επιβλητικότητα και θαυμάσια πυραμιδοειδή δομή. Οι μορφές στέρεα δεμένες μεταξύ τους σε μια συμπαγή σύνθεση όπου η Μαρία, ο Ιησούς και ο μικρός Άγιος Ιωάννης αναζητούν ο ένας τον άλλο με το βλέμμα. Οι τεχνικές του κιαροσκούρο  και του σφουμάτο χρησιμοποιούνται εκπληκτικά στην απόδοση των χρωμάτων και  στην περιγραφή του ωραίου τοπίου, που παίρνει μαγική όψη στο βάθος του ορίζοντα.

Σάββατο, 15 Δεκεμβρίου 2012

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

Fresco of the Nativity scene... 1192  -  Panagia tou Araka, Lagoudera, Cyprus


.
Η τοιχογραφία με την σκηνή της Γέννησης του Χριστού είναι από την Μονή της Παναγίας του Άρακα στην Κύπρο και χρονολογείται από το 1192.
Η Μονή της Παναγίας του Άρακα  βρίσκεται κοντά στο χωριό Λαγουδερά της Λευκωσία, είναι του 12ου αιώνα και ανάγεται στη Μέση Βυζαντινή Περίοδο. Η  εκκλησία είναι αναγνωρισμένη από την ΟΥΝΕΣΚΟ σαν μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και έχει  να επιδείξει περήφανα μερικές από τις καλύτερες βυζαντινές τοιχογραφίες.

Σάββατο, 1 Δεκεμβρίου 2012

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ


The Children's Concert ... 1900  - oil on canvas 1.76 - 2.50 cm 
By George Iakovides  ( 1853 - 1932 )  -   National Gallery of Art , Athens
.
Ένα από τα πιο γνωστά έργα του Γεωργίου Ιακωβίδη που εικονίζονται επτά πρόσωπα, πέντε παιδιά μουσικοί και μια μητέρα με το πολύ μικρό παιδί της. Το σχετικά λιτό δωμάτιο φωτίζεται από δύο μεγάλα παράθυρα με ένα διάχυτο και ενιαίο φως. Η έντονα λυρική σκηνή με την χαρούμενη και εορταστική ατμόσφαιρα μεταμορφώνεται από τον μεγάλο ζωγράφο σε ένα πραγματικό κονσέρτο χρωμάτων, γραμμών και  φωτοσκιάσεων.
Ο Ιακωβίδης διακρίθηκε ως ζωγράφος παιδικών σκηνών και προσωπογραφίας, υπηρέτησε πιστά τον γερμανικό ακαδημαϊκό νατουραλισμό της λεγόμενης "Σχολής του Μονάχου" και στάθηκε ιδιαίτερα επικριτικός απέναντι στον γαλλικό εμπρεσιονισμό. Τα θέματά του, παρότι ζωντανά και γεμάτα ελληνικό φως, διακατέχονται από την θεατρικότητα και την αυστηρότητα που επέβαλε ο ακαδημαϊσμός.